|

Документи

Документи

Календар

Черен календар на комунизма
Историкът Мартин Иванов оглави Държавна агенция „Архиви” ПДФ Е-мейл
Рубрики - Архиви
Написано от Христо Христов   
Сряда, 02 Март 2011 19:00

Правителството определи Мартин Иванов за председател на Държавната агенция „Архиви”. Това съобщи днес правителственият пресцентър. Той ще поеме ръководството на ведомството от проф. Георги Бакалов, който се пенсионира.

Доц. д-р Мартин Иванов е завършил история в СУ „Св. Климент Охридски” и право в ЮЗУ „Св. Неофит Рилски”. Специализирал е във Великобритания и Ирландия. Има множество научни публикации.

Автор е на книгата „Реформаторство без реформи” – политическата икономия на българския комунизъм 1963-1989 г. (2008) и в съавторство на „Българският външен дълг 1944-1989” – банкрутът на комунистическата икономика (2008). И двете книги са издадени от Института за изследване на близото минало.

От 2000 г. работи в Института за исторически изследвания при БАН.

„Две са основните направления, в които смятам да работя. Първо е, желанието ми Държавният архив да се отвори към читателите и наистина да се превърне в една отворена национална институция.

Второто направление е дигитализирането на архивите”, заяви пред Държавна сигурност.com Мартин Иванов. 

Той посочи, че в Държавна агенция „Архиви” е извършена много работа, но по отношение на процеса на дигитализиране на държавните архиви България е последна сред страните-членки на ЕС.

.

 

По думите му дигитализацията ще направи по-лесно използването на архивите от читателите и в същото време ще облекчи служителите в архива, тъй като при сегашното обслужване на гражданите се пренасят огромно количество материали.

Не на последно място Мартин Иванов си поставя за цел Държавна агенция „Архиви” да активизира въпроса за връщането на българските архиви от Русия, изнесени от страната след 9 септември 1944 г. Този въпрос беше повдигнат през декември 2007 г. от гражданска инициатива, инициинарана от фондация „Свободна и демократична България” и остава нерешен до днес.

 

Коментари 

 
+5 #8 Георги Гочев 2011-05-25 14:34
Предложение: да се намали цената за скениране и ползване на документи в Държавен архив. Сега за скенирана или копирана страница се плаща цена 5 (пет) лева, което е много. Разрешете ръчното скениране от читателите - то не ползва ресурси на архива.
 
 
+8 #7 светлин 2011-03-24 19:02
Така е приятел,прав си. Малко хора като че ли разбират,че отварянето на досиетата в момента е също в ръцете на комунистическат а сган. Те имат свои хора навсякъде,те не са оставили никаква възможност техните тайни да бъдат разкрити,още повече от антикомунисти. Дори като гледам и слушам изказванията на някои "антикомунисти",направо настръхвам,те не знаят къде са,те не могат да структурират речите и трудовоете си.Комунистическия режим е нещо много силно,много стражно,много здраво,блиндира но с много кръв и мърсотия. Да се бори някой срещу тези бандити е много отговорна дейсност. Ето,колко и кои са българските антикомунисти-стотина човека...Прочети в другата тема продължението.
 
 
+9 #6 Историк 2011-03-24 09:59
Приятелю светлин, съгласен съм за всичко с теб.Аз чакам становището на колегата М.Иванов, защото все пак той постави темата, както го правеше и неговият наследодател-агент Борис от Шесто. Аз с него имам да обсъждам и другите две теми, които той правилно определя като основни направления/ПРИОРИТЕТИ/ в бъдещата работа на ДАА, защото отварянето на Архивите е в унисон и задължително с популяризаторск ата и издателска дейност, която още през 2006г. беше целенасочено и системно омаловажена от съответни ръководни служители, пуснати с червения парашут от др. Бужашка, а др.Бакалов ги закрепи на началническите столчета, че даже някои ги повиши.Със старите музиканти и музикантки, нов оркестър трудно се прави. Учуден съм, че някои са закрепени даже и с измама, чрез разпъване на някакви чадърчета, вместо да бъдат отстранени по дисциплинарен ред, а после и с търсене на наказателна отговорност по цялата верига.
 
 
+9 #5 светлин 2011-03-24 00:48
"Историк,ами аз не см казвал никога,че България е обявявала война на Съветския Съюз,а на Щатите и Англия през дек 1941г. Което е разсмяло президента Рузвелт,който е казал да не обръщат внимание на такива смешни неща. И определя правителството в България ,като "куклено". България обявя1ва ТРИ НЕУТРАЛИТЕТА по време на ВСВ. И въпреки това,болшвишкта смрад ни нападна. То и Мексок ни обявява война,ама кой в България се е е впечатлил от това.
 
 
+9 #4 Историк 2011-03-23 19:40
Светлине, България никога не е обявявала война на СССР и не е изпращала дори и един войник на Източния фронт, а вече е била обявила война на Германия, когато "Освободителят"-Окупатор е започнал мародерствата над беззащитния български народ.Благодаря ти за подкрепата, защото това е историческата истина. Очаквам с нетърпение отговор от колегата иванов.
 
 
+10 #3 светлин 2011-03-23 05:19
Много си прав "Историк". Военен трофей са предмети,оръжия ,военни документи,военн и реликви,свастик а и подобни,по време на ВРЕМЕТРАЕНЕТО на войната. Какъв "военен трофей" са официланите държавни архиви на една държава,която е била в добри дипломатиочески отношениея с тази,която я окупира. Няма край българската дивотия. Да,и Германия и Същза крадеха взаимно,но каква вина има България,на която еобявена война без никакъв повод и никаква вина. При това,няма реална война,защото българските власти молят,МОЛЯТ,ВЕД НАГА МОЛЯТ съветските власти за примирие и заповядват на българските войски да не оказват никаква съпротива на окупационните войски на Трету Укаински фронт. "Военни трофеи" има ,когато има война,съответно военни действия,сражен ия,убити,ранени ,пленени,разруш ения,пожари и др. Къде са тези военни действия в българия,че да има "военни трофеи". Бакалов е комунистически провокатор,той не е истински учен,защото не борави с научни стереотипи. Много си прав,ама кой те разбира.
 
 
+14 #2 Историк 2011-03-22 21:41
Колега Иванов, Вие привърженик ли сте на словоблудството на медиевиста Бакалов и на "професор" Шибидар, че българските архиви, откраднати от "Освободителя", са ВОЕНЕН ТРОФЕЙ??? Тогава защо не се съхраняват във военните музеи, като експонати, а са заключени с триста катинара в бункерите? Проблемът е в кагебиста Путин, наследникът на семинариста Сталин. Бакалинът твърдеше, че даже щели сме да плащаме хиляди на крадците и то за копия. Резил, голям резил, че тя и хартията на която са съставени тези документи, както и заплатите на съставителите им са платени от българския народ-данъкоплатец.
 
 
+12 #1 светлин 2011-03-16 05:52
Интересно,ама много интересно,как такъв образован човек-историк може да счита комунистическит е клишета за реалност. "Политическа икономия на Българския комунизъм". Икономиката е наука,а не политическа категория,още повече смесена с комунистическат а диктатура. Няма да се оправим скоро,няма никакви тенденции. Кога ли българите ще разберат,че капитализма не е политическа иидеологическа категория. А комунистическат а диктатура е просто диктатура.
 

За да публикувате коментари, трябва да сте логнат в сайта с избраните от вас потребителско име и парола

FacebookTwitter
Google BookmarksLinkedin
MySpaceRSS Feed

Регистър

Виртуален музей

Виртуален музей на българския комунизъм

Коментарно

Коментарно

Библиотека

Библиотека

Речник

Коментарно
Програма достъп до информация
Декомунизация
Христо Христов